Els epidemiòlegs Julio Díaz i Cristina Linares parlaran sobre “Canvi climàtic i Salut: efectes a escala global, contaminació atmosfèrica i temperatures extremes”, en el “III Cicle de Conferències de la Càtedra de Canvi Climàtic”

Els experts del Departament d’Epidemiologia i Bioestadística de l’Escola Nacional de Sanitat (ISCIII), Julio Díaz i Cristina Linares, impartiran el pròxim 7 d’octubre de 17.30 a 19.00 hores, una conferència online titulada “Canvi climàtic i Salut: efectes a escala global, contaminació atmosfèrica i temperatures extremes”.

En l’esdeveniment organitzat per la Càtedra de Canvi Climàtic, els experts parlaran sobre els resultats aconseguits en les seues últimes investigacions, els plans integrats de contaminació-calor o plans d’adaptació, entre altres aspectes.

Qui és Julio Díaz?

Julio Díaz Jiménez és Doctor en Ciències Físiques per la Universitat Complutense de Madrid en l’Especialitat de Física de la Terra i el Cosmos. Científic Titular de l’Institut de Salut Carles III, és a més, el Cap de l’Àrea d’Epidemiologia i Bioestadística de l’Escola Nacional de Sanitat.

Porta més de 25 anys dedicat a la investigació al medi ambient i salut, especialment en els temes relacionats amb els efectes en salut de la contaminació química i acústica així com en temperatures extremes. Actualment és col·laborador de l’OMS en temes relacionats amb Canvi Climàtic i extrems tèrmics i els seus impactes en salut i coordinador del Grup de “Temperatures extremes i salut” de l’Observatori Espanyol en Salut i Canvi Climàtic.

Ha sigut Director del Màster en Salut i Medi Ambient de la UAM i Director d’Investigació i Docència del Centre Universitari de Salut Pública de Madrid. És el Director Tècnic del Pla davant les Altes Temperatures del Ministeri de Sanitat.

Qui és Cristina Linares?

Cristina Linares Gil és Biòloga i Doctora en Medicina Preventiva i Salut Pública per la Universitat Autònoma de Madrid (UAM).

Màster en Epidemiologia Aplicada de Camp per l’Institut de Salut Carles III (ISCIII) i Màster en Salut i Medi Ambient per la UAM. Desenvolupa la seua activitat professional com a Científica Titular en el Departament d’Epidemiologia i Bioestadística de l’Escola Nacional de Sanitat (ISCIII). Les seues línies d’investigació se centren especialment en els impactes sobre la salut del Canvi Climàtic.

Ha treballat principalment en els efectes dels extrems tèrmics i la contaminació atmosfèrica química i acústica sobre la morbi-mortalitat. Membre del “Comité Científic d’Experts en Temperatures Extremes i Salut”, del Ministeri de Sanitat, Consum i Benestar Social. Actualment treballa en col·laboració amb l’OMS en temes d’impacte i adaptació a les Temperatures Extremes, Canvi Climàtic i Salut. En la seua trajectòria recent ha sigut seleccionada com Lead Author per al VI Informe d’Avaluació de l’IPCC en el WPII: Adaptació i Vulnerabilitat.

Invitació al III Cicle de Conferències a la Universitat sobre Canvi Climàtic

Formulari d´inscripció