La formació va ser impartida en format online i va comptar amb la participació de 34 alumnes

El passat divendres 25 de setembre va finalitzar amb èxit la segona edició del curs d´ “Introducció als Serveis Climàtics”, organitzat per la Càtedra de Canvi Climàtic.

En aquesta ocasió i com no podia ser d’una altra forma per la crisi sanitària, la formació es va desenvolupar de manera on-line, per la qual cosa el curs va poder comptar amb un total de 34 alumnes procedents en la seua majoria d’Espanya, encara que també va haver-hi presència de professionals de Mèxic, República Txeca, Andorra o Colòmbia.

La formació que ha tingut una duració de 34 hores, distribuïdes en set sessions que han abordat els principals els aspectes principals del canvi climàtic, els seus impactes, les estratègies de mitigació o adaptació.

“En el curs han participat experts de diferents àmbits i amb una reconeguda trajectòria professional que han destacat la importància dels serveis climàtics, per a donar suport a polítiques d’adaptació i mitigació en sectors fonamentals com a gestió de l’aigua, agricultura i boscos, turisme, salut, energia, infraestructura, transport, reducció de desastres naturals o assegurances”, exposa el director de la Càtedra i organitzador del curs, Manuel Pulido.

De fet, els alumnes han aprés a usar dades i informació climàtica i meteorològica bàsica com a informació útil perquè “els individus i les organitzacions de la societat puguen adoptar millors decisions amb antelació”, destaca María Mañez, investigadora del GERICS – Climate Service Center d’Hamburg (Alemanya) i codirectora del curs.

Per tot això, els directors valoren molt positivament l’experiència i avancen que pròximament es realitzaran noves edicions “després d’aquest èxit” i es pretén ampliar els continguts i convertir el curs en un títol propi de formació de la UPV.